DigiTek og didaktik - Undervisningsdag 3

Vi har diskuter i gruppen, hvilke almindlige didaktiske ideer, teorier, principper vi bruger ifl. vores undervisning – og hvorfor?

I realiteten foregår meget af vor tilrettelæggelse af undervisning ad hoc sådan nogenlund efter begreberne Dahle beskriver i de tre niveauer ; K1,K2 og K3. 

Vi første forestiller hvilken emne vi skal gerne nå gennem- derefter finder metoder og didaktiske model der støtter os i at udføre undervisningen og forste - måske - bagefter analyser resultatet. 

Idealet var der overskud der tillod dyber overvejelse fek. i lærerteamet, hvor  Hiim & Hipps Relationsmodellen kom på banen og vi tog større hensyn til elevernes differentierings behov, individets læringsforudsætninger, rammefaktorer, mm. 

IT didaktik det særlige: Læringsplatforme – det nye SORT!

Hovedformålet med en læringsplatform er, at den skal udgøre den digitale understøttelse af undervisning og læring
Lærere og elever (evt. virksomheder) skal have adgang til undervisningsforløb og –materialer, digitale værktøjer, læremidler mv. 
Lærere skal kunne se, planlægge, gennemføre, evaluere, gemme og dele forløb

Vil/Kan også have administrative og ledelsesmæssige formål. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog