Vi har diskuter i gruppen, hvilke almindlige didaktiske ideer, teorier, principper vi bruger ifl. vores undervisning – og hvorfor?
I realiteten foregår meget af vor tilrettelæggelse af undervisning ad hoc sådan nogenlund efter begreberne Dahle beskriver i de tre niveauer ; K1,K2 og K3.
Vi første forestiller hvilken emne vi skal gerne nå gennem- derefter finder metoder og didaktiske model der støtter os i at udføre undervisningen og forste - måske - bagefter analyser resultatet.
Idealet var der overskud der tillod dyber overvejelse fek. i lærerteamet, hvor Hiim & Hipps Relationsmodellen kom på banen og vi tog større hensyn til elevernes differentierings behov, individets læringsforudsætninger, rammefaktorer, mm.
IT didaktik det særlige: Læringsplatforme – det nye SORT!
• Hovedformålet med en læringsplatform er, at den skal udgøre den digitale understøttelse af undervisning og læring
• Lærere og elever (evt. virksomheder) skal have adgang til undervisningsforløb og –materialer, digitale værktøjer, læremidler mv.
• Lærere skal kunne se, planlægge, gennemføre, evaluere, gemme og dele forløb
• Vil/Kan også have administrative og ledelsesmæssige formål.
Kommentarer
Send en kommentar