Oplæg til opgave til modulet "Digitale teknologier i de erhvervsrettede uddannelser"
Problemstilling:
Tunge løft og dårlige arbejdsstillinger slider på kroppen. Det
kan og skal forebygges, både i en fælles indsats på arbejdspladsen og det eleverne
selv kan gøre.
Eleverne har svært ved at orientere sig i det der oftest
opfattes som kedeligt undervisningsmateriale og det er første når de er tæt på
at pådrage skader, at alvoren af denne viden komme til syn.
Formålet:
Opgaven er at styrke forståelsen for ergonomi i det fysiske snedkerarbejdet
der forgår på et værksted eller ude på en byggeplads. Eleverne får mulighed for at øve sikre løft her
på skolen, så de er bedre forberedt, når eleverne kommer ud i virksomhederne.
Jeg vil undersøge:
Kan man skabe en mere engagerende teoriundervisning ved at digitalisere undervisningen?
Kan man skabe en mere engagerende teoriundervisning ved at digitalisere undervisningen?
Kommentarer
Send en kommentar